Χρήσιμα Tips για υποψήφιο Logistics Manager

Posted by: Alexandros Paraskevas Category: General News

Η πανδημία έχει αναδείξει ξεκάθαρα την σπουδαιότητα του Supply Chain ανεξάρτητα αν η εταιρεία που θέλει να προσλάβει Logistics Manager έχει In house ή εξωτερικό 3PL συνεργάτη. Σήμερα, η νούμερο 1 προτεραιότητα για τις εταιρείες είναι το service. Το να παραδίδει ακόμα και την ίδια ή το αργότερο την επόμενη ημέρα …. Ακόμα και όταν μιλάμε για B2B, δεν υπάρχει η πολυτέλεια πλέον παράδοσης σε 2 ημέρες! ΟΛΟΙ οι πελάτες θέλουν εδώ και τώρα (ποσω μάλλον όταν πρόκειται για Eshop). Αυτό σήμερα είναι ένα από τα πιο ισχυρά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των περισσότερων εταιρειών….

Διαβάστε πολύ καλά τι ζητά η θέση και προσπαθήστε να μπείτε στην θέση του ανθρώπου που θα σας πάρει συνέντευξη. Από την πρώτη κιόλας στιγμή που θα διαβάσετε την αγγελία, θα πρέπει να καταλάβετε αν είστε ο κατάλληλος. Δεν θα πρότεινα να «κάψετε» το βιογραφικό σας αν δεν έχετε τουλάχιστον πχ. 4 από τα 6 βασικά προ απαιτούμενα….

Αν υποθέσουμε λοιπόν ότι βλέπετε τον εαυτό σας για τη θέση αυτή, ας δούμε τις τρεις κύριες σημαντικές ενότητες προσόντων προκειμένου να πείσετε τον εργοδότη σας ότι είστε ο κατάλληλος Logistics Manager:

Α) Γνώση των Logistics

Από το πρώτο λεπτό θα πρέπει να δείξεις ότι γνωρίζεις τη δουλειά της αποθήκης έχοντας στο μυαλό σου ότι οι βασικές εργασίες της αποθήκης είναι κοινές για όλες σχεδόν της εταιρείες (παραλαβή, καταμέτρηση, απόθεση, ενημέρωση του αποθέματος, κατέβασμα των παραγγελιών από το ERP, εκτέλεση με RF ή με picking list, έλεγχος, συσκευασία, φορτώσεις, διανομή. Αυτό ισχύει στο 99% των περιπτώσεων. Η διαφορά κρίνεται στο business και τις εσωτερικές διαδικασίες ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ.  Οι λέξεις «Κλείνω την ημέρα χωρίς εκκρεμότητες» και «φεύγουν τα φορτηγά στην ώρα τους» είναι πράγματα που ενδιαφέρουν την πλειοψηφία των εργοδοτών….

Β) Γνώση των συστημάτων και αυτοματισμοί

Εδώ αρχίζουν τα δύσκολα (ή και τα εύκολα). Θα ήταν πολύ καλό -ιδανικό θα έλεγα- να γνωρίζεις από πριν, ποιο είναι το μηχανογραφικό περιβάλλον και αν υπάρχει η οποιαδήποτε μορφή ρομποτικού συστήματος. Ποιο είναι το ERP? Έχει WMS? Ποιο WMS… Πως γίνεται το reporting? Με XLάκια, με BI? Πως ακριβώς? Γνωρίζοντας ή προσπαθώντας να εκμαιεύσεις  αυτές τις πολύ σημαντικές πληροφορίες, θα έχεις «χώρο» να μιλήσεις για εφαρμοσμένες εμπειρίες σου και τους τρόπους που πέτυχες σημαντικά πράγματα στο παρελθόν…! Επίσης, θα πρέπει να ξέρεις ότι ακόμα και σήμερα, η πλειοψηφία των εμπορικών και παραγωγικών εταιρειών, κάνει το execution στην αποθήκη κυρίως μέσω του ERP της (όποιο και αν είναι αυτό)

Αν για παράδειγμα ο υποψήφιος εργοδότης σας έχει ήδη WMS ή ρομποτικά συστήματα, η συζήτηση δεν θα πρέπει να αναλωθεί σε επιχειρήματα παραγωγικότητας ή λαθών, γιατί πολύ απλά αυτά λογικά τα έχει λύσει…  Άρα, μια ενδιαφέρουσα ερώτηση θα μπορούσε να είναι «είστε σίγουροι ότι τα συστήματα αξιοποιούνται στο 100% ???

Ακόμα και αν ο υποψήφιος βρίσκεται στην θέση αυτού που δέχεται ερωτήσεις, πάντα υπάρχουν περιθώρια ώστε να εντυπωσιάσετε τον υποψήφιο εργοδότη σας με τις γνώσεις σας.  Δεν έχει σημασία να ξέρεις από ποιο μενού και ποια επιλογή θα πάρεις την πληροφορία αλλά το να γνωρίζεις ότι υπάρχει η πληροφορία και πως μπορείς να την διαβάσεις, να την αναλύσεις και να την επηρεάσεις….

Για παράδειγμα: πόσα παραστατικά εκδίδονται κατά μέσο όρο ανα ημέρα. Πόσες αναλυτικές γραμμές ανα δελτίο? Πόσα δελτία παραδίδει ένα δρομολόγιο? Πόσες είναι οι ημέρες αποθέματος? Υπάρχουν ελλείψεις? Ποιες είναι οι αιτίες? Με ποιόν τρόπο γίνεται η παραγγελία στους προμηθευτές? Με ποια δεδομένα? Υπάρχει ακίνητο απόθεμα? Για πόσες ημέρες και ποια είναι η αξία του?

Γ) Διοικητικές και οργανωτικές ικανότητες

Για να μπορέσει ένας υποψήφιος να πείσει για τις διοικητικές του ικανότητες, θα πρέπει πρώτα να προσπαθήσει να αντιληφθεί την κουλτούρα της εταιρείας…

Ανεξάρτητα από το στυλ διοίκησης και την κουλτούρα της, η διοικητική εμπειρία (που θέλουν όλες οι εταιρίες) αποδεικνύεται με το να πείσεις ότι μπορείς να κερδίσεις την εκτίμηση των συναδέλφων σου κ τον σεβασμό προς το πρόσωπό σου. Η ικανότητα του να διαβάζεις αριθμούς κ να ξέρεις πως να τους επηρεάζεις,  το να μοιράζεσαι τα καθημερινά προβλήματα, το να ψάχνεις ευκαιρίες για να πιστώσεις σε συναδέλφους σου πράγματα που σκέφτηκες εσύ και να λες «η ομάδα μου το έκανε αυτό» είναι σαφώς τεκμήρια ότι μπορείς να διοικήσεις. Ο υποψήφιος εργοδότης θέλει το να  μπορείς να προκαλείς αλλαγή, το να μπορείς να φέρεις αποτέλεσμα (έστω και μικρό στην αρχή)  και να το μπορείς να μοιράζεσαι την επιτυχία!

Τέλος, καλό θα ήταν                                                                                

  • Να πεισθεί ο εργοδότης σου ότι ταιριάζεις για τη θέση. Σε μια αποθήκη μικρομεσαίας εταιρείας, δεν ταιριάζει το κουστούμι και η γραβάτα, άρα δεν προτείνεται το επίσημο ντύσιμο για την πρώτη επαφή.
  • Το να πεις τι θα ήθελες να κάνεις στη νέα σου εταιρεία και όχι το αν θα τα καταφέρεις. Το πόσο σύντομα θα γίνει και όχι αν θα τα καταφέρεις
  • Τι πρέπει να ελέγξεις στη νέα σου εταιρεία? Σχεδόν τα πάντα! To site, εννοείται τα προϊόντα που εμπορεύεται, το κανάλι διανομής, τα οικονομικά της στοιχεία, το πελατολόγιο της ακόμα και αν υπάρχουν στο Youtube σχετικά βιντεάκια. Όλα αυτά θα βοηθήσουν στο να νοιώσεις ότι πηγαίνεις σε ένα γνώριμο περιβάλλον και θα μειώσουν τα πιθανό άγχος
  • Τέλος, να γνωρίζεις ότι θα πρέπει να υποστηρίξεις ότι ο μισθός που επιθυμείς ή που αμείβεσαι σήμερα είναι αποτέλεσμα μιας σταδιακής προσωπικής σου ανάπτυξης. Δεν θα πρότεινα λοιπόν απότομη μισθολογική αλλαγή.