Πώς με μια λύση της LCE -το Logistics Audit- έβαλε tofarmakeiomou στα 3 μεγαλύτερα e-shops

Posted by: Alexandros Paraskevas Category: Είπαν οι πελάτες .....

Συνέντευξη του CEO κ.Θεόδωρου Σακόπουλου (οκτώβριος 2022)

Η πλήρης συνέντευξη:

Ένας από τους κλάδους που έχουν «οδηγήσει» τα τελευταία χρόνια την κούρσα της ανόδου των e-shops στην Ελλάδα είναι ο φαρμακευτικός. Τα ηλεκτρονικά φαρμακεία έχουν σημειώσει διπλάσια ή και πολλαπλάσια ποσοστά αύξησης στις μεμονωμένες επισκέψεις ηλεκτρονικών πελατών, ο βαθμός ικανοποίησης των οποίων αποτελεί το «κλειδί» για την εδραίωση των e-φαρμακείων. Τι σημαίνει όμως αυτό για το logistics function των ηλεκτρονικών φαρμακευτικών καταστημάτων;

Στο Supply Chain & Logistics magazine, μιλήσαμε με τον κ. Θοδωρή Σακόπουλο, CEO της εταιρείας tofarmakeiomou, που αποτελεί ένα από τα γνωστότερα φαρμακευτικά e-brands, και το οποίο έχει καταφέρει από το 2013 έως σήμερα να αναρριχηθεί στις 3 πρώτες θέσεις των e-shops στην ελληνική αγορά. Ο ίδιος λοιπόν μας εξήγησε ότι για να επιτευχθεί αυτό και να συνεχίσει η εταιρεία να αναπτύσσεται με διψήφιο ρυθμό, πριν από αρκετά χρόνια, αξιοποίησε συμβουλευτικές υπηρεσίες, εξειδικευμένες μάλιστα στον τομέα του logistics management, και συγκεκριμένα συνεργάστηκε με την εταιρεία LCE logistics + consulting experts, αξιοποιώντας συγκεκριμένα βήματα και συγκεκριμένες «μεθοδολογίες».

Όπως μας εξήγησε ο κ. Σακόπουλος:  «Όταν προέκυψε η ανάγκη για να δημιουργηθεί αρχικά κέντρο logistics για την εταιρεία, το 2013, την λύση μας την έδωσε ο κ. Αλ. Παρασκευάς, ο οποίος μέσω της LCE έκανε την μελέτη πάνω στις ανάγκες μας, και μας κατεύθυνε ως προς το πώς να προσαρμόσουμε την λειτουργία των logistics μας. Ήταν πολύ σημαντικό για την επέκταση της συνεργασίας μας το 2020, ότι τηρήθηκε η αρχική οικονομική προσφορά -που σημαίνει ότι ήταν απολύτως ορθά μελετημένη-, αντιστοίχως ο χρόνος παράδοσης και γενικώς τηρήθηκαν στο έπακρο όσα από την αρχή είχαμε συμφωνήσει. Ο επαγγελματισμός είναι το συνώνυμο, θα έλεγα, της LCE».

Και συνεχίζει «το 2013 ουσιαστικά η LCE «διάβασε» τις ανάγκες μας και μας κατηύθυνε για το πώς θα έπρεπε να οργανώσουμε την αποθήκη μας, ώστε να αντεπεξέρχεται στις τότε ανάγκες των παραγγελιών. Ωστόσο, «ένα μήνα πριν από τον covid το 2020 και άσχετα από αυτόν, είχαμε αποφασίσει ως εταιρεία να επεκτείνουμε τις υπηρεσίες logistics μας, καθώς η ζήτηση στο tofarmakeiomou.gr είχε αυξηθεί. Στραφήκαμε και πάλι στην LCE και τον κ. Αλ. Παρασκευά για να συζητήσουμε τα νέα δεδομένα, τα οποία ο covid μας ανέτρεψε πολλαπλώς και χρειάστηκε να αντιμετωπίσουμε πρωτόγονες καταστάσεις. Εκεί φάνηκε ο επαγγελματισμός ενός συμβούλου, με τον κ. Παρασκευά να βοηθά ενεργά τόσο στις οργανωτικές δομές, αλλά και στην διαχείριση των έκτακτων περιστατικών, όπως η περιστασιακή τότε συνεργασία μας με 3Pl ώστε να φτάνουν τα εμπορεύματα στην αποθήκη, χωρίς περισπασμούς λόγω νόσησης προσωπικού κ.λπ».

Η συγκεκριμένη ήταν μια ιδιαίτερα απαιτητική περίοδος για τα φαρμακεία, με τον κ. Σακόπουλο να μας εξηγεί πως «υπήρξε περίοδος που δεν μπορούσαμε να βρούμε α’ ύλες για να κατασκευάσουμε αντισηπτικό λόγω της τεράστιας ζήτησης εν μέσω πανδημίας. Ήταν τα ‘logistics’ που ανέλαβαν να μας σώσουν σε εκείνη την περίοδο και βρήκαν τη λύση, ώστε να δημιουργήσουμε το προϊόν που ξεπούλαγε την δεδομένη χρονική περίοδο».

Ο covid λοιπόν, «γέννησε» νέες ανάγκες στην εταιρεία, η οποία «λόγω της θεαματικής αύξησης των παραγγελιών έπρεπε να μετακομίσει σε μεγαλύτερες αποθηκευτικές εγκαταστάσεις για να ενισχύσει το e-shop της, project το οποίο εμπιστευθήκαμε στην LCE, μαζί κάναμε την έρευνα του χώρου και ο κ. Παρασκευάς ανέλαβε την επίβλεψη της μετακίνησης των αποθηκευτικών εγκαταστάσεων στον νέο χώρο. Από την συνεργασία αυτή, μάθαμε πώς να αντιμετωπίσουμε την αύξηση του όγκου των παραγγελιών, έως και τον πενταπλασιασμό τους για να είμαι ακριβής, να την μετακυλύουμε σε σωστά logistics ώστε να λειτουργεί η εταιρεία με τον βέλτιστο τρόπο».

Ο κ. Σακόπουλος, έχοντας εδραιώσει την θέση της εταιρείας στην πρώτη 3άδα των online e-shops στη χώρα, δηλώνει στο SC&L magazine: «Θα συμβούλευα τις επιχειρήσεις, να επιλέγουν Σύμβουλο με εμπειρία στο πεδίο που θέλουν να βελτιώσουν και να θεωρούν το κομμάτι της συμβουλευτικής πολύ σημαντικό, και όχι υποδεέστερο άλλων θεμάτων, καθώς σκιαγραφεί όλη την επιχειρησιακή λειτουργία και καταφέρνει να εντοπίσει τα προβλήματα και να τους προτείνει λύσεις».

Οι μεθοδολογίες και ο …«οπλισμός» στην φαρέτρα της LCE

Ρωτήσαμε με την σειρά του και τον κ. Παρασκευά από την …. «μυστική συνταγή» που χρησιμοποίησε προκειμένου να τοποθετήσουν tofarmakeiomou  πρωταγωνιστή στα Logistics των E-shops. Ο ίδιος μας είπε: «Θα πρέπει να σκεφτούμε τα logistics σαν ένα τμήμα που πρέπει συνεχώς να αλλάζει, συνεχώς να εξελίσσεται! Όσο  αγορά αλλάζει, ωριμάζει και απαιτεί τόσο τα logistics θα πρέπει να αναβαθμίζονται, να εξελίσσονται, να «απαντούν στην πρόκληση, στις αυξανόμενες απαιτήσεις των πελατών δηλαδή, στο «θέλω την παραγγελία μου εδώ και τώρα»

Αν φανταστούμε την 5ετία που συνήθως απαιτείται για να ενηλικιωθεί οργανωτικά η αποθήκη και τα logistics μια εταιρείας, τότε αναγκαστικά θα γίνουμε θεατές από τα εξής στάδια:

  1. Το στάδιο της συνειδητοποίησης: έχει να κάνει κυρίως με τον επιχειρηματία στην βάση ότι για ένα e-shop που θέλει να πρωταγωνιστήσει, τα logistics είναι και θα πρέπει να είναι πρώτη προτεραιότητα. Και πρώτη προτεραιότητα την σημερον ημέραν σημαίνει επενδύσεις…!
  2. Το στάδιο των επιλογών σε συστήματα: εδώ παίζεται όλο το παιχνίδι: Portal – ERP – CRM που με απλά λόγια σημαίνει Ταχύτητα, Ευφυΐα, Σταθερότητα, Ασφάλεια, Επιχειρησιακή Ετοιμότητα!
  3. Το στάδιο του χτισίματος της κουλτούρας των ανθρώπων: Είναι η περίοδος που από η καλή ομάδα μετεξελίσσεται σε καλή, υπεύθυνη, εξειδικευμένη και επαγγελματική ομάδα.
  4. Το στάδιο των επιλογών σε υποδομές: είναι η φάση που «η το ‘χεις ή δεν το ‘χεις φίλε μου….». Το λέω απλά γιατί δεν μας φθάνουν οι σελίδες όλου του περιοδικού!
  5. Το στάδιο της αυτοματοποίησης και της τυποποίησης, δηλαδή το στάδιο των έξυπνων λύσεων, της μηχανογραφικής ολοκλήρωσης και της εφαρμογής των διαδικασιών.

Αν σκεφτούμε ότι όλα τα παραπάνω στάδια απαντούν σε μια διαμορφωμένη τάση, τόσο είναι εύκολο να σκεφτούμε επίσης ότι ποτέ δεν τελειώνεις με τα Logistics. Πότε δεν εφησυχάζεις. Ποτέ δεν σταματάς να σκέφτεσαι στο πως θα βελτιώσεις…. Και αυτό γιατί πολύ απλά ο πελάτης συνεχώς ζητάει, συνεχώς σε συγκρίνει, έχει συνεχώς απαιτήσεις!

Όταν λοιπόν η εταιρεία αντιληφθεί ότι «κάτι πρέπει να γίνει στην αποθήκη» και πρέπει να απευθυνθεί σε ειδικούς, τότε έχει κάνει ένα σημαντικό βήμα.  Το μόνο που χρειάζεται, είναι να αντιληφθεί την ανάγκη, όπως στην περίπτωση της εταιρείας tofarmakeiomou που διαγνώσθηκε η ανάγκη αλλαγής έγκαιρα και επιτεύχθηκε το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα.

 

WHO IS WHO tofarmakeiomou.gr

Διοικείται από τον κ.Θεόδωρο Σακόπουλο ο οποίος κατάφερε και οδήγησε την επιχείρηση του στα 3 πρώτα Online Eshops της χώρας της οποίας η ιστορία ξεκίνησε το 1973 στο Χαιδάρι.

Σκοπός του: να είναι ένα ολοκληρωμένο, σύγχρονο, διεθνές ηλεκτρονικό κατάστημα. Αφετηρία του: η εξειδικευμένη γνώση του στο χώρο του φαρμακείου. ΤοFarmakeioMou.gr υπήρξε πρωτοπόρο σε προσφορές σε προϊόντα υγείας, ομορφιάς, καλλυντικά επώνυμων εταιρειών, βρεφικά είδη, βιταμίνες, ειδικά προϊόντα για αθλητές, πιεσόμετρα, είδη διαβήτη, μετρητές, διαγνωστικές συσκευές εξασφαλίζοντας τις καλύτερες τιμές της αγοράς συνεπώς προστιθέμενη αξία σε όλους όσους το εμπιστεύτηκαν και του χάρισαν την πρώτη θέση στην κατηγορία του. Σήμερα το ηλεκτρονικό κατάστημα ToFarmakeioMou.gr, κάνει ένα επόμενο βήμα λειτουργώντας πάντα με βάση τη εξειδικευμένη μας γνώση εξασφαλίζοντας μια μεγάλη γκάμα προϊόντων πέρα από τα προϊόντα που θα έβρισκε ο επισκέπτης την πρώτη ημέρα λειτουργίας του.